Skip to main content

one long helluva break

(1st post mesti panjang ckit..)

cuti panjang.. 3 ari yg berkarat.. mcm kitorang ni yg baru ja bermastautin d cni (semenyih, kajang) memang x tau la nak buat apa.. nak kuar pn xda kenderaan.. owh by the way kitorang cni buat sementara tinggal dkt berek bujang d Depot Tahanan Imigresen Semenyih..

member2 yg lain keja shift... cian jg la kan tp apa nak buat.. tp dorg  x la boring sgt.. at least there's somthing to do hohoho.. lgpn keja shift time cuti ni manada sibuk... OKT kat dlm blok jer.. kna pantau je lah.. mcm kitorang yg keja opis hour ni mmg pening duduk berek nih.. nak buat apa pn x bleh hohoho.. tp xpe.. nx week kitorang pindah umah dah.. since ada lg intake baru 03/2009 seamai 25 urg yg bakal masuk cni.. kalo x pindah mmg sesak gila la dlm berek nih weh..

 esok kira nak jumpa TKDI nak tanya arrangement utk medical checkup kitorang.. last time dorg kata nak atur utk p hospital kajang sna nak buat skali ramai2.. tp until now xda apapa tindakan.. alamak.. kalo x buat tu xda gaji lah nih.. adui tulunglah.. claim tiket pn x dpt buat.. arap2 bulan ni dpt gaji la sd.. nak byr keta yg nda dipakai lg d kg, lesen pn dah xpired, loan MARA lg (muahahha)..

hm rasa mcm mimpi lg la keja dgn imigresen nih.. everything is flowing too fast.. sampai x sempat nak kelipkan mata.. bayangkan dorg (SPA) kol (xda surat panggilan tu) kami 4 ari sblm lapor dri.. wallah.. x sempat nak prepare.. aku sndri ampir x pegi.. nasip baik bini tolong.. kalo xda masi lg la aku d takuk lama..masi keja part time lg.. tp syukur jg la.. mayb tahun ni nasip bagus bg aku.. since last year tu tahun yg teruk aku rasa.. 

lapor dri ja ari tu d shah alam (aku lewat 1 ari) keesokan ari kitorang d antar ke Depot Semenyih.. ekceli penenmpatan aku d shah alam bahagian pkeja asing tp aku switch dgn 1 budak ppuan tu dia x nak dtg cni aku nak pegi cni so ok la hahaha.. kalo aku keja d sna x dpt la aku merasa keja dlm depot.. d depot aku d bahagian kaunter tiket n pembebasan.. so tugas aku ni kena dealing banyak dgn org awam jg lah... kalo warganegara luar tu ok lg.. tp kalo org tempatan (yakni org malaysia) tu byk songeh.. bukan nak mengata, tp kalo dah ckp skali x nak dgar kitorang kat kaunter pn boleh hot tau.. tp so far x penah lg lah ada kejadian yg menjejaskan imej aku hohohoh..

 

Comments

Popular posts from this blog

.. for doing the right thing..

Sometime we dont get wat we want just bcos we're doing the right thing.. We do thing like it used to flow.. Yet instead of getting paid like it shud be, we dont.. And then there are other who do the same thing we do except they do it in a 'wrong' way are more successful than us.. But then no matter how desperate we want something, do it the right way..

aigoo..

its been a long long time since my last post.. and this post should be long because there is a lot to write about. but first let me say thank you to my visitors. whoever you are, u know u been thanked. i've been trying to write a story.. got lots of ideas but nothing came to materialized. well, its just because i can't transform my ideas into writings. but then, not everybody can write a story. better yet, a good story to read. what i found out about writing stories was to present a character we have to elaborate 'him/her' so that our reader will understand about this character. sometime its easy, but most of the time its hard for me. well, to describe a character, you have to be the character. or maybe i'm wrong.. guess i got lots of things to learn about writing. hehehe.. i hope i won't give up on this.. writing stories based on reality require me to do research. i done lots of research about the background of my story. the only problem is i lacked resource. i...